06.10.2014
Jan Král

Odstraňování nepovolené reklamy před volbami zaměstnává úředníky magistrátu

S vlnou černých výlepů se v těchto dnech potýkají úředníci libereckého magistrátu a zaměstnanci Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ).

Centrum města i okrajové části zaplavily převážně volební plakáty bez povolení Magistrátu města Liberec. Některé visí na zábradlích, ale v takovém případě je pro umístění reklamy nutné rovněž povolení Policie ČR a Odboru dopravy MML, které u odstraněných poutačů chybí.

Úřední boj s těmi, kteří nepovolené plakáty vystavují na majetku města, zejména zábradlí, bývá však zdlouhavý a často marný. Navíc jejich odstraňování zaměstnává úředníky magistrátu, kteří by se místo toho mohli věnovat smysluplnější práci. „Nepovolené reklamy na zábradlí kontrolujeme na území města průběžně. Po jejich odstranění pak čekáme, zda se majitelé poutačů sami přihlásí. Bohužel raději reklamu obětují a neozvou se, protože je může čekat sankce,“ uvedl David Novotný, vedoucí Odboru správy veřejného majetku MML.

Odstraněná nepovolená reklama většinou propaguje ubytovací zařízení, realitní kanceláře, provozovny podnikatelů, různé akce, ale v posledních dnech také politické strany a hnutí kandidující do blížících se komunálních voleb.

Nepovolené reklamy cílené na voliče se objevily v pondělí 6. října ráno také v centru Liberce na sloupech trolejového vedení. Plakáty tam v noci nechalo vylepit hnutí Změna pro Liberec. Dopravní podnik avšak tento výlep ještě nepovolil, protože za něj neobdržel platbu. Navíc nedošlo ze strany dopravního podniku k odsouhlasení grafického provedení reklamy, které je nutné, aby se předešlo případným zásahům do osobnostních práv označených nebo citovaných osob.

„Dnes v dopoledních hodinách byla na upozornění Městské policie Liberec provedena demontáž reklamních nosičů (tzv. lamposterů), u kterých nebyly před instalací řádně splněny obchodní podmínky - nebyla odsouhlasena objednávka a volební kampaň nebyla uhrazena před montáží,“ vysvětlila mluvčí dopravního podniku Martina Poršová.

„Dopravní podnik se snaží maximálně vyhovět všem volebním stranám a politickým hnutím a nabízí jim různé typy reklam a propagace bez zvýhodňování jakéhokoliv subjektu. Podmínky jsou pro všechny stejné a musí odpovídat obchodním podmínkám reklamního oddělení DPMLJ,“ doplnila.

 

Nastavení cookies